خرید_فشار_سنج

فشار سنج

فشارسنج ابزاری علمی است که برای اندازه گیری فشار اتمسفر استفاده می شود. فشار سنجی نیز نامیده می شود. جو لایه های هوا است که به دور زمین پیچیده شده است. آن هوا دارای وزنی است و هنگامی که گرانش آن را به زمین می کشد، به هر آنچه لمس می کند فشار می آورد. فشارسنج ها این فشار را اندازه گیری می کنند. فشار اتمسفر شاخص بر آب و هوا  تغییرات جو، از جمله تغییرات فشار هوا، بر آب و هوا تأثیر می گذارد. هواشناسان از فشار سنج برای پیش بینی تغییرات کوتاه مدت در هوا استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت انواع فشار سنج به کارشناسان ما در تماس باشید.

خرید_فشار_سنج

افت سریع فشار اتمسفر به معنای رسیدن یک سیستم کم فشار است. فشار کم به این معنی است که نیروی کافی یا فشاری برای از بین بردن ابرها یا طوفان ها وجود ندارد. سیستم های کم فشار با هوای ابری، بارانی یا بادی همراه هستند. افزایش سریع فشار جوی، هوای ابری و بارانی را به بیرون رانده و آسمان ها را پاک می کند و هوای خنک و خنک را وارد می کند.

فشار سنج فشار اتمسفر را در واحدهای اندازه گیری موسوم به اتمسفر یا میله اندازه گیری می کند. اتمسفر  واحد اندازه گیری برابر با متوسط فشار هوا در سطح دریا در دمای 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) است. با افزایش ارتفاع، تعداد جوها کاهش می یابد زیرا چگالی هوا کمتر است و فشار کمتری وارد می کند. با کاهش ارتفاع، چگالی هوا و تعداد جو نیز افزایش می یابد. برای اندازه گیری دقیق فشار هوا، فشارسنج ها باید برای تغییر ارتفاع تنظیم شوند.

انواع فشار سنج

فشار سنج جیوه ای

فشار سنج جیوه ای یا بارومتر جیوه ای، قدیمی ترین نوع فشارسنج است که توسط فیزیکدان ایتالیایی Evangelista Torricelli در سال 1643 اختراع شد. Torricelli اولین آزمایش های فشارسنجی خود را با استفاده از یک لوله آب انجام داد. آب از نظر وزنی نسبتاً سبک است، بنابراین برای جبران وزن بیشتر فشار جو باید از یک لوله بسیار بلند با مقدار زیادی آب استفاده می شد. ارتفاع فشارسنج آب Torricelli بیش از 10 متر (35 فوت) بود که از سقف خانه او بالا رفت.

این دستگاه عجیب باعث ایجاد سوظن در همسایگان توريچلي شد، كه گمان می كردند وی در جادوگری دست داشته است. توريچلی براي مخفي نگه داشتن آزمايشات خود نتيجه گرفت كه مي تواند با استفاده از جيوه، مايع نقره اي با وزن 14 برابر آب فشار سنج بسيار كوچك تري را ايجاد كند. فشار سنج جیوه ای دارای یک لوله شیشه ای است که از بالا بسته شده و از پایین باز می شود.

در پایین لوله یک استخر جیوه قرار دارد. جیوه در یک ظرف دایره ای و کم عمق اطراف لوله قرار دارد. جیوه موجود در بارومتر جیوه ای خود را متناسب با فشار جو بالای ظرف تنظیم می کند. با افزایش فشار، جیوه را به سمت بالا به لوله منتقل می کند. این لوله با مجموعه ای از اندازه گیری ها مشخص شده است که تعداد جو یا میله ها را ردیابی می کند. ناظران با دیدن محل توقف جیوه در فشارسنج می توانند فشار هوا و دمای هوا را بدانند.

فشارسنج آنروئید

در سال 1844، دانشمند فرانسوی، لوسین ویدی، فشار سنج آنیروئید را اختراع کرد. فشارسنج آنروئید دارای یک محفظه فلزی مهر و موم شده است که بسته به فشار جوی اطراف منبسط و منقبض می شود. ابزار مکانیکی میزان انبساط یا انقباض محفظه را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری ها با جو یا میله ها مطابقت دارند. فشار سنج آنیروئیدی دارای یک صفحه نمایش دایره ای است که تعداد فعلی جو را نشان می دهد  دقیقاً مانند ساعت یک دست در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت حرکت ساعت حرکت می کند تا به تعداد فعلی جوها اشاره کند.

اصطلاحات طوفانی، باران، تغییر، منصفانه و خشک اغلب بالای اعداد روی صفحه شماره گیری نوشته می شوند تا تفسیر هوا را برای مردم راحت تر کنند. فشارسنج های آنیروئید به آرامی جای فشارسنج های جیوه ای را گرفتند. زیرا استفاده از آنها راحت تر بود. خرید آنها ارزان تر بود و حمل و نقل آنها آسان تر بود زیرا هیچ مایعی وجود نداشت که بتواند ریخته شود. برخی از فشارسنج های آنیروئیدی از یک ابزار مکانیکی برای ردیابی تغییرات فشار جو در طی یک دوره زمانی استفاده می کنند.

به این فشارسنج های آنروئیدی باروگراف گفته می شود. باروگراف ها فشارسنج های متصل به سوزن هایی هستند که روی رول کاغذ گرافیکی مجاور علامت گذاری می کنند. باروگراف تعداد اتمسفرها را در محور عمودی و واحدهای زمان را در حالت افقی ثبت می کند. ابزار ردیابی باروگراف، معمولاً یک بار در روز، هفته یاماه می چرخد. سنبله های موجود در نمودار نشان می دهد که فشار هوا در چه زمانی زیاد یا پایین بوده و مدت زمانی که این سیستم های فشار ادامه داشته اند. به عنوان مثال، یک طوفان شدید، به عنوان یک فرو رفتن عمیق و گسترده روی یک باروگراف ظاهر می شود.

فشار سنج دیجیتال

فشارسنج های دیجیتال امروز، اطلاعات پیچیده جو را با دقت و سرعت بیشتری نسبت به گذشته اندازه گیری و نمایش می دهند. بسیاری از فشارسنج های دیجیتال، هم قرائت های فشارسنجی فعلی و هم قرائت های قبلی 1، 3، 6 و 12 ساعته را در قالب نمودار میله ای، تقریباً مانند باروگراف، نشان می دهند. آنها همچنین قرائت های جوی دیگر مانند. باد و رطوبت را برای پیش بینی دقیق هوا انجام می دهند.

این داده ها در فشار سنج هوا بایگانی و ذخیره می شوند و همچنین می توانند برای تجزیه و تحلیل بیشتر بر روی رایانه بارگیری شوند. فشارسنج های دیجیتال توسط هواشناسان و سایر دانشمندان که می خواهند قرائت به روز جو را هنگام انجام آزمایشات در آزمایشگاه  استفاده می شود. فشارسنج دیجیتال اکنون ابزار مهمی در بسیاری از تلفن های هوشمند امروزی است.

این نوع فشار سنج دیجیتال از داده های فشار جو برای ایجاد قرائت دقیق از ارتفاع استفاده می کند. این قرائت ها به گیرنده GPS تلفن هوشمند کمک می کند تا مکان را با دقت بیشتری مشخص کند و باعث بهبود ناوبری شود. توسعه دهندگان و محققان همچنین از قابلیت های تأمین انبوه تلفن های هوشمند برای پیش بینی دقیق تر آب و هوا استفاده می کنند. برنامه هایی مانند PressureNet به طور خودکار اندازه گیری های فشارسنجی را از هر یک از کاربران خود جمع می کنند. شبکه گسترده ای از داده های جوی را ایجاد می کنند. این شبکه داده، نقشه برداری از طوفان ها را به ویژه در مناطقی که ایستگاه های هواشناسی کمی دارند، آسان تر و سریع تر می کند. 

انواع فشارسنج دیجیتال

فشارسنج دیجیتال در انواع مختلفی در بازار موجود است. برای خرید فشارسنج دیجیتال ابتدا بهتر است انواع آن را به درستی بشناسید سپس اقدام به خرید این محصول نمایید.

  • دیجیتال هواگاز
  • تفاضلی
  • خلا
  • اکسیژن
  • روغنی
  • نیتروژن
  • دیافراگمی

فشارسنج عقربه ای

در سال 1849 دانشمندی به نام ایگنه بوردون، فشار سنج عقربه ای را کشف کرد. در آن زمان باعث شد به دلیل عملکرد عالی آن در اندازه گیری فشار از فشارسنج عقربه ای استفاده شود. در سال های بعد اشکرافت حق ثبت آن را خریداری کرد و به ساخت انبوه این مدل پرداخت. عملکرد فشارسنج عقربه ای به این صورت است که با کمک یک لوله که از دیواره نازکی تشکیل شده و انتهای آن که به یک لوله دیگر که حاوی سیال است وصل می شود، می توان فشار را اندازه گرفت. یکی از نکات حائز اهمیت در استفاده از این مدل این است که باید به درستی صفحه مدرج پشت عقربه تنظیم شود در غیر این صورت فشار به درستی نمایش داده نمی شود.

فشارسنج خازنی

فشار سنج خازنی معمولا از فلز، سرامیک و دیافراگم سیلیکنی تشکیل می شوند. از این مدل می توان در فشارهای کم استفاده کرد. کاربرد آن به این صورت است که فشار تفاضلی با دیافراگم وارد می شود که این کار سبب می شود دیافراگم، به صفحات خازن نزدیک شود و از صفحه دیگر دور شود. این اتفاق باعث می شود که ظرفیت خازن تغییر یابد. این تغییر ظرفیت شکل گرفته با کمک مدار الکتریکی به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره فشار به لینک های زیر مراجعه کنید:

ترانسمیتر فشار

گیج فشار

راهنمای خرید فشارسنج


ابتدا باید به این مساله توجه کنید که این محصول در انواع مختلفی در بازار ارائه شده است که هر یک از آنها با توجه به خصوصیات خاص خود، کاربرد متفاوتی دارند. بنابراین بهتر است با توجه به نوع استفاده خود از این محصول به انتخاب یکی از انواع آن بپردازید سپس برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت فشار سنج های متنوع با کارشناسان ما در تماس باشید.

‫5/5 (2 امتیاز )

سبد خرید

بستن (Esc)
بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
چطور می تونم کمکتون کنم؟
Call Now Button

ورود

بستن (Esc)

سایدبار Scroll To Top