گیج-فشار-روغنی

گیج فشار روغنی

گیج فشار معمولا در دو نوع روغنی و خشک طراحی و تولید می شوند. عملکرد اصلی آن ها که مشخص کردن فشار سیال است در هر دو نوع یکسان است و تنها در برخی موارد مانند دقت اندازه گیری و کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. گیج فشار 10 سانتی و گیج فشار 6 سانتی از پرکاربرد ترین انواع این محصول محسوب می شوند. در این مقاله به بررسی کامل گیج فشار روغنی و مشخصات آن می پردازیم:
در درون محفظه گیج فشارروغنی مایعی مانند گیلیسیرین یا سیلیکون پر شده است. دلیل اینکار جلوگیری از لرزش عقربه های فشار سنج است که باعث افزایش دقت این نوع گیج فشار می شود. باید به این مورد نیز توجه داشت که معمولا از روغن گیلیسیرین بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما در کل باید نسبت به موارد مصرفی خود به انتخاب نوع روغن این محصول اقدام کنید. 

یکی دیگر از ویژگی های فشار سنج روغنی کاهش اصطکاک حرکت عقربه درون محوطه است. اینکار باعث افزایش راندمان و طول عمر این دستگاه می شود. از نکاتی که در استفاده از فشارسنج روغنی بسیار حائز اهمیت است این است که نباید گیج فشار در معرض شوک فشاری و مکانیکی قرار گیرد و در حد امکان در محیط های آرام و با کم ترین لغزش کار کند. از بهترین مدل های این محصول می توان به گیج فشار روغنی ویکا اشاره کرد که از طرفدارای بسیار زیادی برخوردار است. برای خرید اینترنتی گیج فشار روغنی در سایز های متنوع و اطلاع از قیمت گیج فشار روغنی با کارشناسان ما از طریق لینک زیر در تماس باشید.

مزایا استفاده از گیج فشار روغنی

این نوع فشار سنج اثر پالس های فشار و فشارهای یک دفعه ای را می تواند به راحتی خنثی کند. از مهم ترین مزیت های آن به حساب می آید. روغن موجود در این نوع گیج فشار به غیر از کاهش لرزش سیستم، باعث کارایی روان تر قطعات داخلی نیز می شوند و اثرات اصطکاکی وارده نیز کاهش می دهند.
گیج فشار روغنی معمولا از یک سیال شفاف و یک سیال با چگالی بالا استفاده می کند. از دلایل استفاده از سیال شفاف می توان به دیدن درست اشاره کرد. سیال چگالی بالا نیز به دلیل گرفتن ضربات فشار و زنگ نزدن اجزا استفاده می شود. 

جنس انواع فشار سنج روغنی

گیج فشار برنجی

 گیج فشار روغنی برنجی برای فشارهای 1 تا 1000 بار مناسب است و برای مایعات و گازهای خورنده کاربرد زیادی دارد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که سیال ها نباید ویسکوز یا کریستالیزه باشند. در هنگامی که گیج فشار برنجی روی قطعات ویبره دار نصب می شود بهتر است از گلیسیرین استفاده شود.

گیج_فشار_برنج
گیج فشار روغنی استیل

گیج فشار روغنی استیل معمولا در محیط های رطوبت دار یا محیط های دارای مواد اسیدی و خورنده استفاده می شود. جنس استیل فشار سنج روغنی از مقاوم ترین انواع آن ها حساب می شود و در شرایط سخت کارایی خود را حفظ می کند. از کاربرد های آن می توان به صنایع پتروشیمی و گاز، دیگ های بخار، صنایع دارویی و غذایی و استریل اشاره کرد.

توجه داشته باشید که در فرایند هایی که از سیال های اسیدی و شیمیایی استفاده می شود معمولا از گیج فشار های نرمال استفاده نمی شود به جای آن از گیج فشار ضد انفجار بهره می گیرند چرا که ریسک تخریب و خطرات جانی را به شدت کاهش می دهد.

تفاوت گیج فشار روغنی و  خشک

  • در شرایط نامطلوب و سخت معمولا از فشار سنج روغنی بیشتر استفاده می شود چرا که از عملکرد بهتری برخوردار است.
  • برای استفاده طولانی مدت این محصول نیز همچنان نوع روغنی آن مقرون به صرفه تر است.
  • در شرایطی که از دمای بالا، رطوبت و لرزش برخوردار است معمولا از گیج فشار روغنی استفاده می شود چرا که معمولا نوع خشک گیج فشار در این شرایط آسیب بیشتری می بیند.
  • هم چنین به علت وجود روغن گیلیسیرین در ساخت فشار سنج روغنی طبیعتا قیمت گیج فشار روغنی نسبت به گیج خشک بالاتر است.
  •  این نکته نیز اهمیت دارد که در شرایط مرطوب مشاهده درجه نوع روغنی خواناتر است که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

روغن سیلیکون روغنی رقیق و گران تر از روغن سیلیکون است. منشا سیلیکون از مواد نفتی و گیلیسیرین از مواد صابونی است.

نوع اتصال گیج فشار روغنی


این محصول در دو نوع متصل می شود. اتصال از پشت یا از زیر. در نوع اتصال از زیر معمولا برای استفاده در فرایند های مختلف انجام می گیرد. نوع اتصال از پشت نیز بیشتر برای نصب بر روی تابلوها و پنل ها استفاده می شود. با توجه به کارایی خود باید به نوع اتصال این دستگاه توجه کنید. شایان ذکر است که قیمت گیج فشار روغنی در نوع اتصال از پشت معمولا کمی بالاتر از اتصال در زیر است.

فشارسنج روغنی ویکا

یکی از معروف ترین برند های موجود فشار سنج روغنی، ویکا است. گیج فشار روغنی ویکا از پر طرفدار ترین فشارسنج های روغنی در بازار محسوب می شود. این شرکت با تغییر محدوده فشار برای فشارسنج های گوناگون، مدل ها و انواع مختلفی را ارائه داده است. فشار سنج های ویکا در سه نوع محدوده اندازه گیری، اندازه صفحه و نوع اتصال آن ها تقسیم بندی می شوند.
یکی از پر فروش ترین مدل های گیج فشار روغنی ویکا، مدل 232.50 است که از بدنه استیل ساخته شده است و در صنایع گوناگونی از آن استفاده می شود. گستره دمایی آن از 1- تا 1600 بار می تواند باشد. از مقاومت بالایی برخوردار است و برای نصب در سیستم های فشار دینامیک بالا نیز کاربر دارند.

سایز انواع فشار سنج روغنی

فشار سنج 10 سانتی

استفاده از گیج فشار 10 سانتی روغنی مزیت های زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به پر شدن آن توسط مایعی اشاره کرد که باعث گستره دمایی بالا می شود. هم چنین در محیط های گازی و سیال های خورنده می توان از آن استفاده کرد.

کاربرد فشارسنج 10 سانتی

صنایع شیمیایی و پتروشیمی

نیروگاه برق

معدن

صنایع فراساحلی

فناوری محیط زیست

صنایع ماشین سازی

فشار سنج 6 سانتی

گیج فشار 6 سانتی معمولا در سیستم های پنوماتیک کاربرد دارد و اتصالات آن از پشت انجام می شود. این نوع فشارسنج روغنی در خطوط لوله تحت فشار سیال استفاده می شود. در صنایع مختلف و سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع کاربرد زیادی دارد.

خرید گیج فشار روغنی

برای خرید گیج فشار روغنی بهتر است ابتدا به یک سری نکات مهم توجه کنید. به طور مثال جنس محصول، اندازه و قطر آن، کانکشن گیج، استاندارد نفوذ، نوع اتصال، ضد انفجار بودن و حتی به دقت گیج فشار نیز باید توجه کنید. پس از دریافت اطلاعات کامل در این باره اقدام به خرید گیج فشار روغنی مناسب کنید.

‫5/5 (2 امتیاز )

سبد خرید

بستن (Esc)
بستن (Esc)
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
چطور می تونم کمکتون کنم؟
Call Now Button

ورود

بستن (Esc)

سایدبار Scroll To Top